Kundeservice er regnet som det viktigste punktet for de fleste selskaper. 88% sier at de har det øverst på sin agenda. I den digitale tidsalder er det vel så viktig å ha en plan på hvordan vi skal bruke teknologi, som kunstig intelligens eller stemmestyring, til å gjøre hverdagen enklere.
Gjestene i episode 13 er Nina Wahlberg som er Head of Data & Insight i Oda og Geir Østby som er Country Manager og Commercial Director i Klarna. Merkevarene de representerer, er blant de beste i norge på nettopp kundeopplevelse.
For Oda er det å bygge problemer og feil inn i produktet en viktig del av arbeidet for å forbedre kundeopplevelsen. Statistikken tilsier at feil vil skje, men det er responsen på feilen som er det viktigste.
- Der vi er klar over at det har gått galt, enten at kunden tar kontakt med oss eller vi har oppdaget det, de kundene er mer lojale fordi den opplevelsen de får gjennom kundeservice er så god at de opplever løsningen som bedre enn den negative opplevelse som. Viktigheten av å ha de verktøyene som snur den opplevelsen. Vi jobber kontinuerlig med å se hvor det går galt og jobbe systematisk med det gjennom hele verdikjeden, sier Nina Wahlberg i Oda.
For Geir Østby og Klarna er situasjonen lik.
- Innimellom skjer det feil, verden er ikke perfekt, men feil er en glitrende mulighet til å bygge lojalitet og gode kundeopplevelser.
Du kan også få svar på spørsmål som: